Berbasikal Stockholm Olso
negara, Eropah, Norway, Sweden
Menjadi pintar menyimpan jawatan ini untuk kemudian!

Berbasikal dari Stockholm ke Oslo

Minggu lalu saya berkayuh dari Stockholm di Sweden ke Oslo di Norway. Ini adalah minggu yang paling indah setakat ini. Banyak alam semula jadi. Lanskap yang berbeza dan beberapa laluan tidak bercelaru gila.

Di Stockholm, saya mempunyai pangsapuri yang hebat di mana saya dapat menyediakan makanan. Jadi malam sebelum saya pergi berbasikal lagi saya makan banyak makanan. Dimasak beberapa telur untuk hari-hari berikutnya dan melakukan runcit untuk makan tengahari dan makan malam pada hari berikutnya. Di Scandinavia ia kuat ke kem hutan jadi sentiasa bersedia.

Berbasikal Stockholm ke Oslo

Sukar untuk mencari rentak yang betul. Pertama untuk keluar dari Stockholm dan kemudian angin badai bermain dengan saya. Rancangan saya adalah untuk membuat km 160 pada hari pertama supaya saya mula awal. Tetapi bukit-bukit dan angin membuat saya berhenti di 140km. Satu kelebihan angin kepala, haiwan tidak mendengar atau mencium bau anda. Jadi, saya dapat membuat gambaran yang indah ini.

Pada basikal lagi

Hari kedua saya merasakan bahawa kaki saya melakukan "sesuatu" semalam ๐Ÿ˜‰ Saya agak kaku dan sekali lagi sukar untuk bermula. Tetapi saya dapati tahap saya agak pantas pada hari ini. Rancangannya adalah untuk menaiki 100km dan cuba mencari tempat untuk berkhemah. Saya sampai di 100km dan di 20km saya tidak nampak perkhemahan atau pasar raya. Di 120 km saya dapati tempat berkhemah dengan kolam renang dan pasar raya pada meter 200!

Berbasikal Stockholm ke Oslo

Saya meletakkan khemah saya dan menemui beberapa kedai runcit. Quark, susu, cookies, roti dan gula-gula. Malah sarapan pagi untuk hari berikutnya. Apabila saya membongkar beg saya di perkhemahan, saya melihat bahawa beg kalis air saya juga kalis air dari dalam. Kamera, laptop dan pengecas saya terapung di dalam susu. Cuba yang terbaik untuk mengeringkan barangan saya. ๐Ÿ™ Selepas minit 5 saya menyedari bahawa saya tidak boleh berbuat lebih banyak dan merawat diri saya dalam cookie besar dan berenang. Pada waktu petang saya mendapati pemanas dan cuba mengeringkan komputer riba dan kamera pada pemanas ...

Kekal positif

Keesokan harinya saya bangun. Perubahan baru hari baru! Ia adalah hari yang menakjubkan dengan jalan berturap dan tidak berturap melalui landskap yang menakjubkan di Sweden. Cuaca menjadi lebih baik, hangat dan kurang angin menumpuk peringkat lebih keras dengan lebih banyak meter ketinggian. Di perkhemahan, saya melakukan beberapa penyelenggaraan basikal yang disarankan oleh fietsNED.

Sepanjang hari minggu ini saya naik sejauh 100km setiap hari jadi saya memutuskan untuk memecah 220km terakhir dalam tiga peringkat. Selepas 80 km saya tiba di 13.00 di perkhemahan berhampiran Arvika. Berenang di Fjord, makan tengahari dan powernap pada sebelah petang. Selepas beberapa runcit makanan yang hebat di waktu petang dan pergi tidur awal.

Negara baru, Norway!

Peringkat terakhir sebelum Oslo adalah tahap yang paling sukar, paling indah dan paling berbahaya setakat ini. Ia banyak naik dan turun di jalan kerikil tetapi saya melihat beberapa pemandangan hebat dengan rumah dan tasik. WOW! Pada peringkat ini saya juga membuatnya ke Norway. Kali pertama saya Norway OLE! Selepas 130 km dan meter ketinggian 1250 + saya berkhemah di liar berhampiran tasik kecil. Pengaman liar rasmi pertama saya di Scandinavia adalah fakta sekarang! Apa yang saya lihat adalah sifat, khemah saya dan basikal. Impian kem hutan saya datang!

Berbasikal ke Oslo

Dengan hanya 40km ke Oslo saya tidak menetapkan penggera dan pergi tidur selepas matahari terbenam.

Selepas sarapan pagi santai dan pembungkusan beg saya, saya menunggang kuda Airbnb apartmen di Oslo. Di sebuah rumah yang bagus, saya menempah ruang saya sendiri dengan katil besar, dapur dan pancuran mandian yang hebat. Sekarang bersedia untuk berehat dan bersiar-siar di Oslo! Mungkin saya akan meninggalkan beg saya, hari rehat yang terakhir adalah sukar untuk mendapatkan kadar saya kembali hari selepas hari rehat. ๐Ÿ˜‰

Berbasikal Stockholm ke Oslo

Lihat laluan saya di Strava atau Runkeeper!