Bagaimana untuk mendapatkan Visa Myanmar
Asia, negara, Myanmar
Menjadi pintar menyimpan jawatan ini untuk kemudian!

Cara mendapatkan visa untuk Myanmar - eVisa Myanmar

Ya saya Myanmar eVisa diterima dan tiket itu ditempah. Minggu depan saya akan terbang ke Myanmar! Myanmar adalah salah satu matlamat utama saya dalam perjalanan saya. Myanmar dikunjungi lebih ramai pelancong. Saya mahu pergi sekarang dan melihat negara kurang atau kurang disentuh oleh pelancongan.

Bagaimana untuk mendapatkan visa untuk Myanmar

Apabila anda mahu ke Myanmar dan pergi dengan pesawat ke Mandalay atau Yangon cara yang paling mudah untuk mendapatkan melalui untuk Myanmar adalah untuk melakukannya secara dalam talian. Sejak September 2014 terdapat laman web khas untuk Visa Myanmar. Anda boleh melawat laman web kerajaan Myanmar dan memohon Myanmar Visa di sana. EVisa (hanya untuk penerbangan!) untuk Myanmar akan dikenakan biaya $ 50 dan anda perlu membayar dengan kad kredit.

Bagaimana untuk mendapatkan visa untuk MyanmarSaya melakukannya pada waktu petang hari Sabtu dan mempunyai surat dan visa kelulusan saya di PDF kembali pada pagi esok. Tetapi saya juga mendengar cerita tentang tiga dan empat hari menunggu. (laman web ini tidak selalu stabil, apabila anda tidak boleh cuba mencuba beberapa jam kemudian lagi)

Apabila anda menerima cek e-mel jika mereka meluluskan permintaan anda. Jika ada surat yang betul mencetak PDF ini dan bawanya ke penerbangan anda ke Myanmar.

Di manakah kerja eVisa untuk Myanmar?

Anda boleh masuk / keluar dari Lapangan Terbang Antarabangsa (3), Nay Pyi Taw, Yangon, Mandalay dan keluar dari pusat pemeriksaan sempadan antarabangsa (4), Tachileik-Meisai, Myawaddy-Mesauk, Kauthaung-Yannnaung, Hteke-Phunaron. UPDATE: anda juga boleh masuk dengan tanah, pastikan anda mempunyai visa Myanmar dalam pasport anda dan bukannya E-visa. (anda boleh melakukannya di Bangkok lihat di bawah) Untuk maklumat terkini, semak Laman web eVisa Myanmar.

Visa Myanmar di Bangok

Jika anda melanda Bangkok dalam perjalanan ke Myanmar, mudah dan boleh menjadi lebih murah apabila anda mengatur eVisa anda di Bangkok. Banyak agensi pelancongan boleh mengaturkan Visa Myanmar. Anda perlu memberi mereka pasport dan dua foto. Anda boleh mengaturkannya dalam satu hari, anda akan membayar 2100 baht ($ 64) dua hari anda akan membayar 1800 baht ($ 55) dan tiga hari anda akan membayar 1500 baht ($ 46) harga tepat yang anda boleh periksa di agensi pelancongan. (Semak beberapa supaya anda membayar kurang untuk eVisa Myanmar)

Catatan: Hujung minggu tidak bekerja hari jadi apabila anda memberi pasport anda pada hari Jumaat pada waktu petang, saat pertama anda mendapatkannya kembali adalah pada siang hari.

Bagaimana hendak pergi ke Myanmar dengan tanah

Nota: Dengan e-visa anda tidak boleh pergi ke Myanmar dengan tanah, apabila anda sudah mengatur visa, misalnya di Bangkok, anda boleh menyeberangi sempadan Myanmar dengan tanah. Baca di sini bagaimana anda boleh pergi dari Thailand ke Myanmar dengan tanah.

Bagaimana untuk mendapatkan visa Myanmar di Chiang Mai

Saya melihat kemas kini ini di Facebook mengenai permohonan visa di Chiang Mai:

Tidak banyak maklumat yang dapat dijumpai di internet mengenai perkara ini tetapi jika anda ingin menyeberangi sempadan ke Myanmar dengan tanah, anda memerlukan visa. Yang sebenarnya, e-visa tidak mencukupi. Anda boleh mendapatkannya di konsulat di Bangkok OR di Chiang Mai.

Saya pergi ke konsulat chiang mai beberapa hari lepas. Saya berada di sana 15min sebelum ia dibuka. Lelaki di belakang pintu memberi saya borang untuk mengisi (halaman 1 tentang anda dan 1 mengenai pekerjaan anda yang terdahulu dan sekarang). Selepas mengisi di bangku di seberang jalan, kami dibenarkan masuk. Kami seperti, saya dan tiga orang lain yang berada di sana.
Bawa dua foto ID (latar belakang putih) dan pasport anda (mereka memerlukan salinan tetapi boleh membuatnya di sana).
Anda perlu melukis satu gambar ke dokumen itu, berikan semuanya kepada orang di belakang kaca. Mereka memeriksa borang anda, anda membayarnya dan Selesai, anda dapat kembali ke hari 3 untuk mengambilnya.
Jika, seperti saya, anda memerlukan visa anda pada hari yang sama, ia lebih mahal dan anda memerlukan alasan mengapa anda memerlukannya pada hari yang sama. Sama ada tiket pesawat atau busticket dari Chiang Mai akan dilakukan. Saya tidak mempunyai satu tetapi dibenarkan untuk menghantar e-mel kepada mereka salinan sebelum 2pm pada hari itu. Saya memilih visa saya pada jam 4.

Sangat mudah, begitu mudah, sedikit maklumat untuk ditemui mengenai perkara ini dalam talian.

Visa Myanmar di kedutaan Myanmar di Bangkok

Pilihan yang paling murah untuk mengatur visa anda adalah untuk melakukannya sendiri. Anda boleh pergi ke kedutaan Myanmar di Bangkok. Anda akan membayar 1260 baht ($ 39) seseorang. Apabila anda dapat bukti bahawa anda akan terbang keesokan harinya anda boleh mendapatkan visa Myanmar pada hari yang sama. Visa sama dengan kos 1260 baht. Visa hari ke hari kos kira-kira 1000 baht ($ 31). Tiga hari visa kos kira-kira pilihan termurah 810 baht ($ 25). Ia tidak mudah untuk mendapatkan visa hari yang sama dan anda memerlukan alasan yang baik untuk menyokong keperluan segera. Biasanya Staf di bahagian Visa Myanmar terbuka kepada hujah anda. Lebih-lebih lagi bukti cara untuk keluar dari negara seperti tiket perjalanan bulat diperlukan.