Berbasikal pantai Itali
negara, Motivasi, Perjalanan
Menjadi pintar menyimpan jawatan ini untuk kemudian!

Bagaimana saya memulakan perjalanan solo

Hari ini betul-betul 5 tahun lalu saya memulakan pengembaraan perjalanan solo saya, semuanya bermula dengan #TourduPisa. Sehingga tarikh ini saya masih mempunyai gambar perjalanan itu sebagai latar belakang telefon saya. Ia memotivasi saya setiap hari untuk memanfaatkannya.

Pada malam Sabtu saya bersama rakan-rakan yang minum dan berbual. Telah membincangkan Cuti-cuti kami, dan saya belum memesan saya lagi. Tiga pasangan akan bertemu dekat dengan Pisa (Itali) selama seminggu di pantai. Dengan kepala saya yang gila, saya katakan saya akan berpusing ... reaksi mereka .. Pasti ..

Saya suka berbasikal tetapi pada ketika itu saya hanya mempunyai basikal Amsterdam City yang kelihatan seperti di bawah. Basikal ini membawa saya ke stesen keretapi, pub dan pasar raya. Itu juga satu-satunya latihan berbasikal yang saya lakukan. Keesokan harinya saya memutuskan untuk membeli basikal Cortina di Fietsenwinkel.nl, bukannya mahal tapi selepas beberapa penyelidikan saya percaya ia adalah basikal yang baik.

St Gotthard Pass Berbasikal

Apa yang membuatkan saya membuat keputusan untuk melakukan perjalanan gila ini

Saya mempunyai tiga hasrat besar, Pemasaran, Perjalanan & Sukan. Saya berpindah ke Amsterdam bermain bola sepak di sana bersama rakan-rakan tetapi mengalami kecederaan "shin splints". Kecederaan yang menjengkelkan dan harus pergi ke ahli fisioterapi dua kali seminggu dan melakukan senaman setiap hari. Sudah tentu saya pelajar dan baru pindah ke Amsterdam dan kehendak untuk keluar lebih kuat daripada kehendak untuk melakukan latihan. Teman wanita saya putus, tidak ada sukan, lebih banyak bekerja (duduk), memasak sendiri saya bertambah berat badan. Ini menyedarkan saya dan menyedari bahawa satu-satunya orang yang dapat mengubah tabiat makan, duduk dan kemalasan ini adalah AKU. AKU yang harus berusaha keras untuk menjadi cergas, merasa lebih baik, apabila anda merasa lebih baik anda dapat memenangi setiap cabaran dalam hidup anda.

Set pertama GOAL

Pada masa itu saya bekerja di Discovery Channel Benelux apa yang menaja Master Mud. Bersama rakan sekerja dan rakan kongsi Discovery Channel kami memutuskan untuk melakukan Run Mud 18KM pada 16th 2013 Mac. WTF adakah saya baru mendaftar untuk 18KM berjalan melalui Lumpur dengan mungkin 10C '? Saya memang ... Fuck Saya perlu berlatih .. tetapi ia juga memberi saya matlamat yang saya boleh bekerjasama.

Saya masih ingat saya menetapkan matlamat latihan saya. Minggu pertama setiap hari 5 / 6 kilometer di sekitar taman. Selepas 2KM saya berasa seperti mati, kadar jantung tinggi, tidak dapat mengawal nafas saya sama sekali. Bit saya memutuskan untuk menyelesaikan pusingan, berjalan berjalan, bangun berjalan. Hari berikutnya, kaki sempit pasti, tetapi saya terpaksa pergi. Tiada pilihan, saya memberitahu diri saya hanya pergi setiap hari dan anda akan menjadi lebih baik, ia akan menjadi lebih mudah. Selama seminggu saya menderita. Pada hari Ahad saya merancang dalam satu hari rehat, pada hari Isnin saya sudah dapat merasakan saya semakin baik. Dengan minggu-minggu 6, saya memberikan tenaga untuk terus berjalan, bangun setiap pagi dan berjalan lancar cuaca atau sejuk.

Bagaimana saya memulakan Perjalanan Solo

D-day

Seminggu sebelum Mud Masters itu darjah 5 'C dan saya tahu kita harus melalui air dan lumpur. Ketakutan itu muncul, adakah saya cukup berlatih? Adakah saya cukup sesuai untuk menghabiskan 18KM? Pada 16 Mac saya dijemput oleh 3 rakan sekerja dan kami harus pergi, ini adalah hari. Saya melihat suhu 8 darjah Celsius! Sekurang-kurangnya ia lebih panas daripada sepanjang minggu 😄 Ia adalah acara yang dikendalikan dengan hebat, dengan banyak halangan, lorong berjalan, MUD dan AIR. Ia sangat sejuk tetapi sebelum menyedari kami selesai, saya berada dalam keadaan aliran dan terus berada di sana sehingga saya sampai ke garisan penamat. Ini adalah kemenangan yang luar biasa! Saya mahu lebih!

Apa yang akan datang?

Selepas MUD Masters saya memerlukan satu lagi cabaran untuk mendapatkan pemain yang lebih baik dan menetapkan fikiran saya ke arah gol yang lebih besar tetapi tidak tahu apa tujuannya. Tiada yang mustahil! Apabila perbualan berlaku pada malam Sabtu saya tahu ini adalah cabaran yang saya cari. Ia akan menjerumuskan saya secara mental dan fizikal di dalam dan meregangkan had saya tetapi hanya cukup tanpa lemas. (Sekurang-kurangnya itulah yang saya harapkan)

Matlamat besar: Berbasikal ke Pisa

Untuk lawatan berbasikal ini, saya perlu menyediakan makanan, basikal, laluan dan latihan tentu saja. Saya mempunyai bulan 3 untuk melakukan semua ini. Apabila orang ramai mendengar tentang rancangan untuk berpindah ke Pisa, mereka bereaksi dengan cara yang berbeza, ada yang menyokong saya yang gila, beberapa yang saya tidak akan membuatnya. Pada 6th Julai saya memulakan perjalanan saya. Hari pertama berakhir di Bonn Jerman. (Saya maju saya menempah sebuah asrama yang hebat, jadi saya tidur biasa untuk tidur malam pertama) hari kedua membuatnya ke Mainz.

Tourdupisa

Hari ketiga saya mempunyai cabaran fizikal utama.

Pakaian saya tidak cukup baik dan mula menggaruk di antara bum dan pelana saya, ini memerlukan setiap pagi banyak kemahuan untuk memanjat pelana lagi. Tetapi saya membuatnya ke Perancis dalam perjalanan ke Switzerland untuk mengatasi Alpen di mana pada hari rehat luka itu sembuh. Sebagai peminat berbasikal dan Tour de France saya kagum / tetapi juga "terkejut" oleh pergunungan. Saya telah memesan asrama saya di atas gunung (untuk 3 hari termasuk hari rehat) jadi saya telah menetapkan matlamat saya untuk hari itu, ke sana. Ater 140KM bukit dan 15KM sebelum bahagian atas dan asrama saya baru sahaja selesai. Kaki saya tidak boleh pergi lagi. Ia tidak terasa baik tetapi saya tahu saya memberikan semua yang saya ada untuk hari itu. Kadang-kadang anda mendapat kemunduran, berurusan dengannya dan mencari jalan untuk mencapai matlamat anda. Jadi saya memesan hotel, tidur seperti bayi. Pagi selepas saya mempunyai sarapan pagi yang mudah dan saya bersepah ke asrama saya untuk berehat selama dua hari lagi.

Lihat sini beberapa trek yang saya bersepah dalam perjalanan ke Pisa

Apabila anda berfikir, mulai sekarang semuanya mudah

Kehidupan adalah seperti berbasikal, apabila anda berfikir semuanya menjadi mudah, anda akan menghadapi cabaran lain yang anda harus selesaikan. Begitu juga dengan lawatan berbasikal ke Pisa. Saya fikir bahawa Jika saya berkayuh berhampiran garis pantai, ia akan menjadi jalan yang rata. (seperti yang kita ada di garis pantai Belanda) Tetapi saya boleh memberitahu anda sekarang, Itali dari Milan ke Pisa TIDAK rata sama sekali. Ive melihat bukit 18%. Apabila saya fikir ini adalah perkara yang sukar dilakukan, saya fikir rakan-rakan dan saudara-mara yang mempunyai perkara yang lebih besar untuk melawan seperti pengeluaran, mereka tidak mempunyai pilihan. Mereka perlu berjuang setiap hari tanpa mengetahui sama ada mereka akan sampai ke garisan penamat. Saya hanya kitaran di sini kerana saya memilih, kerana saya mahukan cabaran ini. Teruskan dan mengejar matlamat anda.

Selesai di Pisa

Perjalanan ini membawa saya sepenuhnya keluar dari zon selesa saya, saya belajar untuk sepenuhnya mempercayai diri saya dalam setiap keadaan. Dari latihan, perancangan, membuat laluan, bangun tidak tahu di mana saya akan tidur malam itu dan pastikan saya mencari tempat yang selamat untuk menghabiskan malam, menyiapkan makanan, bercakap bahasa lain atau mengambil gambar untuk kenangan selama-lamanya. Lawatan ini memilikinya dan menjadikan saya berkembang sebagai orang.

Kitaran ke Pisa

Saya tidak akan melupakan saat di Pisa di mana rakan-rakan sedang menunggu dan kami meraikannya setelah tiga minggu mengayuh basikal. Perjalanan ini memberi saya inspirasi, tidak ada yang mustahil, menetapkan matlamat besar menghadapi cabaran baru dan memberikan semua yang anda ada. Itulah ketika saya memutuskan untuk pergi ke China dan mula membungkus ransel di Asia Tenggara.

Latar belakang telefon saya <3

Ia berada di Pegunungan Alpen Swiss di Gotthardpas. Ini adalah titik tertinggi #TourduPisa saya dan ingatan yang hebat melihat ke bawah dan menyedari bahawa anda berjaya sepanjang masa.