Berbasikal di Sweden
negara, Denmark, Eropah, Sweden
Menjadi pintar menyimpan jawatan ini untuk kemudian!

Minggu dua #TourduEurope

Pada hari sepuluh saya berkayuh keluar dari Copenhagen dalam perjalanan ke Sweden. Untuk datang ke Sweden, anda perlu mengambil feri. (Petua: dengan basikal anda pergi melalui pos pemeriksaan kereta. Mudah dan cepat!) Yang akan kos sekitar 29 DDK (3.90 euro) Ia adalah hari yang bagus dengan banyak tailwind dan boleh membuat 110km. Kesan pertama saya Sweden adalah Helsingborg dan beberapa km kemudian saya melihat IKEA pertama. Saya menamatkan hari saya di Orkeljunga di perkhemahan berhampiran tasik kecil.

Bot Denkmark Sweden

Hari 11 #TourduEurope

Hari selepas saya mempunyai hari rehat "wajib". Hujan turun dari pagi hingga 17.00 jadi saya melakukan pentadbiran dan berehat baik dan pada waktu petang saya pergi untuk makan "baik".

Hidangan besar

Hari 12 #TourduEurope

Matlamat saya hari ini adalah untuk menaiki 85km dan sampai ke Lungby awal! Saya berjumpa dengan dua lelaki dari Sweden di China dan mahu melawat mereka. Saya boleh tinggal di tempat Martins dan dia ingin menunjukkan saya. Keluarganya membuat taco Sweden dan kami minum beberapa bir! Saya tidur seperti bayi!

Jalan yang menakjubkan

Hari 13 #TourduEurope

Saya telah merancang untuk memulakan di 7 tetapi saya menunggu sehingga hujan berakhir di 9.00. Selepas itu saya naik perjalanan (115km) ke Jönköping untuk mendirikan khemah saya di sana. Dalam perjalanan saya menyeberangi beberapa laluan gunung dengan tanda-tanda rumpai laut! Walaupun memanjat jalan tidak berturap dan 12%. Perkhemahan di Jonkopin mempunyai pemandangan yang menakjubkan ke tasik yang besar dengan matahari terbenam di seberang danau di belakang bukit! Supermarket adalah sekitar sudut jadi saya membuat hidangan yang baik untuk petang dan pagi.

Sunset Jonkopin

Hari 14 #TourduEurope

Saya melakukan kerja rumah saya dengan ramalan cuaca dan mula awal (6.45) untuk cuba tinggal di hadapan hujan. Beberapa jam pertama saya naik ke atas tebing kecil tetapi curam. Ia adalah walaupun sejuk bahawa saya terpaksa memakai sarung tangan saya. Selepas tiga jam ia mula hujan. Tidak hujan lebat tetapi ia membuatkan saya basah. Jadi saya kering di garaj seorang petani. Berubah beberapa pakaian dan bermula sekali lagi dengan jaket hujan 🙂 Selepas hampir jam 7 saya sepatutnya sampai ke Linköping akhir saya tetapi tiada siapa yang dapat menunjukkan saya arah yang betul dari perkhemahan dan motel / asrama adalah 75 euro. Oleh itu, saya memutuskan untuk berpindah dua jam lagi ke Norrköping di sana saya dapati tempat yang bagus untuk berkhemah di pancuran dan pasar raya untuk mengisi tenaga selepas peringkat 175km!

Masa Rainjacket

Hari 15 #TourduEurope

Keesokan harinya saya tidak menetapkan penggera saya kerana saya "memenangi" dua jam semalam. Saya bangun dan melihat pelumba lain (René dari Jerman) di perkhemahan dan memutuskan untuk melakukan bahagian pertama pentas bersama. Navigasi saya memperlihatkan laluan yang cepat supaya kami dapat menyelamatkan 30km mudah ke destinasi seterusnya. Tetapi apa yang kita tidak tahu bahawa jalan itu tidak diaspal dan berbukit-bukit. Pandangan dan gerbang itu indah tetapi sukar untuk ditunggang 🙂 Kami juga bertemu pasangan berbasikal (Kevin dan Linda) dari Scotland. Mereka adalah pelumba yang berpengalaman dan menunggang motosikal di atas basikal lipat! Selepas makan tengah hari René berpisah dan dalam fikiran saya, saya fikir apabila ia adalah sekitar 80km sehingga Stockholm saya akan pergi ke tempat perkhemahan pertama. Di 82 km sebelum Stockholm terdapat perkhemahan. Saya berfikir bahawa hanya 2 km ke awal saya akan mengambil yang seterusnya. Tetapi yang seterusnya menunjukkan lagi 37km yang lain! Kesilapan kecil. Tetapi pandangan di perkhemahan itu sangat mengagumkan. Ia berada di sebuah bukit kecil dengan sebuah pelabuhan di satu sisi dan terusan besar / tasik di sisi lain. Saya dapat melihat dari khemah saya! Di 3.20 pada waktu pagi ia mula mendapat cahaya! Lihat gambar di bawah!

Lihat dari khemah saya

Hari 16 #TourduEurope

Dalam perjalanan ke Stockholm (45km), saya mempunyai jarak ketinggian 500 meter, jadi ia bukan perjalanan yang mudah tetapi dengan fikiran sebuah pangsapuri yang sempurna, lebih mudah untuk melepasi bukit itu.

Melalui gunung

Sekarang saya tinggal di sini Pangsapuri Airbnb dengan katil double. Tiada penggera untuk hari 3. Tidur, makan ulang bandar pelancongan!

Cheers!

Jumlah minggu selepas minggu kedua