Apa yang perlu dilakukan di Mandalay
Asia, negara, Myanmar
Menjadi pintar menyimpan jawatan ini untuk kemudian!

Apa yang perlu dilakukan di Mandalay Myanmar

Ketika saya tinggal di Mandalay saya melakukan beberapa perkara. Lawatan berbasikal Mandalay dan melakukan lawatan berbasikal belalang dan lawatan berbasikal saya sendiri melalui bandar Mandalay ke jambatan U-bain.

Lapangan Terbang ke pusat bandar Mandalay

Di lapangan terbang terdapat beberapa perkhidmatan yang boleh anda ambil. Berkongsi minivan untuk $ 5 atau naik teksi persendirian untuk $ 15. Perjalanan dari Mandalay ke Mandalay akan mengambil masa kira-kira 30 dan pemandu akan menurunkan anda di hotel anda di bandar Mandalay. Selepas perundingan kecil, kami mempunyai banyak tawaran dan membayar $ 8 untuk tiga daripada kami.

Makanan di Mandalay

Di Mandalay anda boleh makan apa sahaja yang anda mahukan. Makanan Barat makanan India dan tempatan. Saya suka pasaran dan cuba makanan tempatan.

Sewaan percutian di Mandalay

Pada hari pertama saya tiba terlambat dan mempunyai bir di baron tempatan teres atap. Hari kedua saya pergi Pengembaraan Grashopper untuk melakukan lawatan berbasikal Mandalay. Ia adalah lawatan yang baik dengan panduan yang menerangkan tentang budaya dan bangunan makanan. Hari ketiga saya membuat lawatan berbasikal saya sendiri. Hanya keluar awal dan bersepeda ke bukit dengan pagoda. Telah tidur siang yang sedikit dan pergi untuk matahari terbenam ke jambatan Ubain (sangat turis pada waktu matahari terbenam) Tetapi perjalanan basikal begitu hebat! Melambai anak-anak di mana-mana!

Hotel murah di Mandalay

Pada malam pertama saya, saya menempah malam lewat booking.com. Hotel ini adalah $ 20 dan OK. Saya bercakap seorang gadis Sepanyol dan dia tinggal di Yadanarbon hotel di Mandalay yang nampaknya lebih baik untuk $ 20. Dan ya itu! Satu tuala sejuk dan jus strawberi ketika saya mendaftar masuk. Bilik yang bagus dengan pancuran mandian yang sempurna. Apabila saya kembali ke Mandalay saya akan pergi ke sana lagi 🙂