Boat Muang Khua ke Muang Ngoy Neua Laos
Asia, Kemboja, negara, Laos
Menjadi pintar menyimpan jawatan ini untuk kemudian!

Slowboat ke Muang Khua ke Muang Ngoy Neua dan Nong Khio

Pagi ini kami mengambil bot laju dari Muang Khua ke Muang Ngoy Neua. Sebelum saya mengambil sarapan saya di pasar tempatan. Beberapa mandarina dan pisang. Sentiasa permulaan yang baik pada hari itu. Saya melihat di pasaran tempatan juga beberapa perkara lain yang aneh, salah satu gambar di bawah menunjukkannya. Saya fikir ia adalah sesuatu yang buruk atau sesuatu.

Kos untuk perahu laju ke Muang Khua ke Muang Ngoy Neua dan Nong Khio

Kami terpaksa menunggu kapal dan mengambil kopi di restoran tempatan. Bot dari Muang Khua ke Muang Ngoy Neua dan tempat lain kami bertolak pada jam 9.30. Senang berada di sana jam 9.00 dan pastikan anda mempunyai tiket. Tiket berharga sekurang-kurangnya 100.000 Kip (10 euro atau $ 12) ke Muang Ngoy Neua tetapi juga bergantung pada berapa banyak orang yang berada di dalam kapal.

Persiaran perjalanan bot

Itu hebat! Anda akan melihat gunung, pantai kecil, nelayan tempatan, Buffalo di dalam air dan banyak lagi. Ia adalah berbaloi. The Boatride bot mengambil jam 4. dari Muang Khua ke Muang Ngoy Neua.

Video dari boattrip dari Muang Khua ke Muang Ngoy Neua

Hostel atau hotel di Muang Ngoy Neua

Kami tiba di bandar kecil Muang Ngoy Neua tidak ada jalan atau kereta sebenar. Kami menginap di rumah tamu Rainbow. Bilik double yang sesuai dengan harga 60.000 kip (6 euro atau $ 7.5). Ia musim yang tinggi dan senang dijumpai. Lebih ramai orang lain menawarkan kami untuk menginap di hotel, rumah tumpangan atau asrama mereka.

Gua dan pemandangan Muang Ngoy Neua

Di atas gunung, anda boleh pergi ke gua-gua dan melihat sudut pandangan. pasti bernilai 🙂 Pemandangan yang menakjubkan. Gua sejuk. Pastikan anda membawa telefon bimbit atau obor untuk cahaya di dalam gua. Perjalanan ke sudut dan gua berharga 10.000 (1 euro $ 1.20 dollar)