Asia, negara, Myanmar
Menjadi pintar menyimpan jawatan ini untuk kemudian!

Trekking Kalaw ke Inle lake Myanmar

Saya mengambil bas dari Bagan ke Kalaw dengan satu matlamat utama. Lakukan lawatan tiga hari dari Kalaw ke Tasik Inle. Trek trek akan pergi ke pergunungan dan anda akan berjalan kaki 62 total dengan titik tertinggi pada meter 1700. Anda juga boleh melakukan trekking selama dua hari. Pada hari pertama anda akan bermula pada titik yang sama trekking tiga hari bermula pada hari kedua.

Trekking dari Kalaw ke Tasik Inle

Planet kesepian menawarkan tempat yang berbeza di mana anda boleh melakukan trekking dari Kalaw ke Tasik Inle. Penglihatan keluarga Sams adalah yang paling populair. Saya melakukan trekking ini dengan empat orang Perancis. Ia adalah panas di trekking kami dan kadang-kadang sukar berjalan tetapi pandangan yang baik landskap yang berbeza setiap kali. Melambai ke anak-anak bahagia yang tersenyum, gambar dengan orang tempatan, kami berseronok sepanjang jalan. Cook, saya perlu menyebut lelaki ini. Dia membuat makanan yang hebat semasa perjalanan!

Trekking Kalaw ke Inlke tasik

Harga trek dari Kalaw ke tasik Inle

Apabila anda mempunyai kumpulan yang lebih besar harga turun. Kami mempunyai sekumpulan 5 dan membayar $ 40 untuk trekking hari 3. Lihat harga trekking dari Kalaw ke tasik Inle di bawah. (perjamuan 2015) Makan tengahari dan makan tengahari sarapan pagi disediakan. Air, minuman dan makanan ringan tidak termasuk.

Video trekking Kalaw ke Inle lake.

Day one trekking Kalaw ke Inle lake

Pada hari pertama kami terpaksa berada di 8.00 di keluarga Sams kami memberikan tag beg kami supaya keluarga Sams boleh membawa mereka ke hotel yang betul di Inle Lake pada hari ketiga. Di 8.30 kita mula berjalan. Hari pertama anda akan berjalan jam 6.5 dan berjalan kaki 22km. Selepas jam 3.5 kami makan tengah hari di sudut pandangan yang indah. Makan tengah hari adalah makanan yang hebat, seperti buah-buahan, salad alpukat dan makanan India. Selepas makan tengahari kami berjalan lebih jauh, mempunyai perhentian teh di stesen keretapi dan selesai hari trekking homestay. Rumah ringkas dengan "pancuran" dan "tandas". Di kampung itu kedai kecil di mana kami membeli beberapa kacang dan bir untuk petang. Masak kami melakukan kerja yang baik lagi dan membuat hidangan yang hebat.

Hari kedua trekking Kalaw ke Inle lake

Pada hari kedua kami bangun di 6.30 bersarapan dan mula berjalan di 7.30. Jam pertama hari kedua adalah menanjak tetapi dengan hadiah pada akhir. Pemandangan yang bagus di 1700mtr di atas lembah. Selebihnya hari ini naik dan turun tetapi tidak sukar seperti jam pertama. Dalam perjalanan, panduan itu menerangkan beberapa perkara mengenai budaya, alam dan Myanmar. Kami merasakan beberapa buah raspberi oren dan panduan membawa kami ke rumahnya untuk bertemu dengan ibunya, saudara lelaki dan anak saudara lelaki. (Kami bernasib baik, ini tidak berlaku setiap trekking) Dengan yang terakhir kami di hadapan kami kami mengambil "mandi" di sungai dan berjalan ke homestay kedua. Masak sedang menunggu kami lagi dengan hidangan yang menakjubkan! Malah kentang goreng termasuk. Dia membuat saya tersenyum selepas berjalan kaki yang sukar.

Hari ketiga trek Kalaw ke Tasik Inle

Hari terakhir kami bangun pada pukul 6.30 lagi. Dan apabila anda fikir tukang masak itu tidak dapat mengejutkan, dia juga! Pancake untuk sarapan! Trekking hari ketiga bukanlah hari terpanjang (4 jam) tetapi setelah dua hari berjalan kaki, ia bukanlah jalan mudah di taman. Ada yang menuruni jalan dengan bahagian teknikal kerana ada batu. Tetapi apabila anda sampai di tempat makan tengah hari, anda hanya perlu berjalan kaki 20 minit ke "pelabuhan" di mana anda boleh menaiki kapal ke Inle Lake. Kami mengalami sedikit hujan tetapi siapa yang memberikan $% ^ & * ketika anda menempuh perjalanan tiga hari yang luar biasa dalam 35 darjah celcius!

Bayaran pelancongan tasik Inle

Pada hari ketiga anda akan melepasi tempat pemeriksaan di mana anda perlu membeli tiket tuisyen pelancong untuk kawasan tasik Inle. Tiket ini bernilai $ 10 atau 11.000 MMY dan tamat tempoh dalam hari 7 supaya anda dapat menggunakannya sepanjang minggu apabila anda tinggal di tasik Inle juga.

Bayaran pelancongan tasik inle

Apa yang perlu dilakukan di Kalaw trekking ke tasik Inle

• Ransel kecil
  • Kasut atau selipar
  • 1 liter air (anda boleh membeli dalam perjalanan)
  • Suncream
  • Poncho
  • Pakaian selesa
  • toiletpaper
  • Tuala
  • Berus gigi
  • Satu lengan panjang (pagi boleh menjadi sejuk)
  • $ 10 atau 11.000 MMY untuk yuran pelancongan tasik Inle (tiga hari)
  • Ada wang untuk air, minuman dan makanan ringan.

Jangan bawa kepada banyak benda semua orang akan berpeluh

Petua Trekking

Tip saya apabila anda melangkah dari Kalaw ke Tasik Inle. Minum air yang cukup ia boleh menjadi panas. Lebih baik pee sering daripada tidak boleh keluar dari tengah-tengah mana-mana.

Sams Family trekking Kalaw

Bas dari Bagan ke Kalaw tiba di sekitar 14.30 dengan orang baru. Anda boleh melog masuk di trekking Sams Family untuk lawatan trek tiga hari atau trekking dua hari. Di 17.00, anda boleh kembali untuk memeriksa berapa ramai orang dalam kumpulan anda atau bertukar kumpulan untuk membuat lebih besar harga yang lebih murah. (maksima orang 7 dalam kumpulan)