אַפְרִיקָה, בוטסואנה, מדינות
היה חכם שמור את ההודעה המועילה הזו להמשך!

טיול בספארי בדלתא של אוקוונגו בבוצואנה

בשנה שעברה עשיתי טיול יבשתי של 7,5 חודשים ביבשת אפריקה. התחלתי בספרד משם לקחתי את המעבורת למרוקו. מכאן והלאה נסעתי לאורך החוף המערבי של אפריקה כל הדרך לדרום אפריקה. לאחר מספר ימי מנוחה המשכתי את מסעיי לניירובי בקניה משם הייתי צריך לטוס הביתה. בטיול זה ביקרתי גם בדלתת אוקוונגו המפורסמת בבוצואנה, שם עשיתי ספארי מהלך.

דלתת אוקוונגו בבוצואנה

בהתחלה דווקא התפתיתי לדלג על ביקור בדלתא של אוקוונגו, כי לא הייתי בטוח למה לצפות ואם זה יהיה שווה את הכסף. בסופו של דבר החלטתי פשוט לנסוע לדלתא לטיול של 3 יום, כי חשבתי שעלי להפיק את המקסימום בזמן שהייתי שם. אז יצאתי לנסוע של 2 שעות נסיעה בג'יפ בכבישים חוליים מחוספסים ואחריהם נסיעה בסירות קאנו של 4 שעות מעל דה-דלתא. הקאנו שנסעתי בו נקרא 'מוקורו'; זהו אמצעי תחבורה מסורתי בשיח הבוטסואני העשוי מחתיכת עץ אחת. הנוף בטיול קאנו זה היה מדהים; הרבה פרחים במים, דרך המישורים הירוקים שלא נגמרים ואפילו כמה זברות על החוף. השמש זרחה בשפע והרגשתי שאני בשמיים!

יום ראשון ספארי בהליכה בדלתת אוקוונגו

אחרי חצי יום זה של נסיעה לדלתת אוקוונגו הגעתי למחנה שלי שם העמדתי את האוהל שלי והתחלתי לנדוס על הכריך שלי. כשאתה מבקר בדלתא ייתכן שתרצה לנהל את הציפיות שלך מראש. בשעות אחר הצהריים החמות יש לא מעט זמן סיאסטה, מכיוון שהוא חם מכדי לצאת לספארי. לכן, כדאי מאוד להביא ספר לקריאה, קצת מוסיקה להאזנה או כמה משחקים לנגינה. בדלתא של בוצואנה אין שום פאר. זה אומר: אין שירותים, אין מקלחות, אין בניינים לשבת בהם, אין כסאות לשבת עליהם, אין חנויות ושום מלאי של שום דבר. כל מה שאתה צריך עבור ימי הקמפינג שלך 3, תצטרך להביא את עצמך. לכן ארזתי קופסת אוכל קלה להכנה, כמו לחמנייה, בשר וקצת חסה ועגבניות להכנת המבורגרים לארוחת הערב. ארזתי כריכים לארוחת הצהריים ואבקת חלב עם דגני בוקר לארוחת הבוקר. הבאתי קופסת קירור עם הרבה קרח בכדי להשאיר את האוכל וכמובן כדי לשמור על הבירות קרות.

דלתא אוקוונגו של בוטסואנה

לאחר התמקמות המשכתי לספארי בהליכה אחר הצהריים עם אחד המדריכים. הנוף פשוט מדהים; אתה יכול לראות דשא וביצה רחוק קדימה שאתה יכול להסתכל. עברנו דרך הדשא הגבוה והצלחנו לאתר את חיות הבר הראשונות שלנו זמן קצר לאחר שיצאנו מהמחנה. שני קופים ישבו על אבן גדולה תוך כדי משחק זה עם זה. עוד קצת נתקלנו בנחש גדול וכמה אנטילופות. המשכתי ללכת והמדריך איתר כמה ג'ירפות די רחוקות. החלטנו לבדוק אם נוכל להתקרב. להפתעתי יכולנו להתקרב מאוד. ולא היו שם רק ג'ירפות, הייתה גם עדר של פראי וקבוצה של זברות. כולם שיחקו יחד ורצו קדימה ואחורה על האדמה הדשאית. חול הושלך באוויר ונשמעו רעשים מצחיקים. באותה העת, לימיני השמש שקעה מאחורי כמה עצי דקל. השמיים צבעו אדום-כתום-צהוב יפהפה וחשבתי שאני חולמת. זו אפריקה!

ספארי קמפינג בדלתא של אוקוונגו

בחזרה למחנה בישלתי את ההמבורגר שלי וישבתי סביב המדורה ופטפטתי עם המדריכים במשך הלילה. אני יכול לומר שחשוב מאוד להזמין מדריך כשנכנסים לדלתת אוקוונגו. המדריך שהיה לי טוב מאוד למצוא מסלולי בעלי חיים והוביל אותי אל בעלי החיים. לא הייתי מרגיש נוח בדלתא העצומה המלאה בחיות בר ללא מדריך מנוסה. סידרתי את הטיול והמדריך דרך המלון במעון בו התארחתי, וזה היה נהדר!

ספארי בעלי חיים בדלתא של אוקוונגו בבוצואנה

באותו לילה שמעתי חבורה של היפופוטמים מנגנים במים הסמוכים ואריה סביב האוהל שלי. לאחר התחלה מוקדמת מאוד, הציע המדריך שנלך לחפש את האריה. הייתי מוכן לזה! המדריך הצליח למצוא כמה ממסלולי האריה ואנחנו עקבנו אחריהם זמן מה. אפילו הייתי צריך לחלוץ נעליים כמה פעמים כדי לדשדש במים. כעבור זמן נעלמו עקבות האריות לצערנו. בדיוק כשעמדנו להסתובב, שמענו משהו מרחוק. אז לאט לאט התקרבנו ופתאום היו לפני פילים של 5 שעמדו בערך 30 מטר. וואו! החיה האהובה עליי במרחק מטרים ספורים מהטבע. הוצאתי את המצלמה שלי ופשוט ישבתי שם בתוך השיח כשעה והתנפנחתי ונהנתי מחיות הבר הגדולות האלה. בסופו של דבר, דלתת אוקוונגו הייתה אחת החוויות הטובות ביותר בטיול שלי באפריקה!

דלתא של אוקוונגו בוצואנה

עמוד הבלוג הזה על דלתת אוקוונגו בבוצואנה נכתב על ידי: לינדה אופיס לעקוב לינדה בפייסבוק גם כן.

מיקום דלתת אוקבנגו בבוצואנה

הודעות קשורות
רכיבה על אופניים על חוף איטליה
איך להתבדח עם כמה רוכבי אופניים
מחזור בנגקוק ביקאטור
רכיבה על אופניים בבנגקוק עם biketour!