Satu tahun perjalanan dunia
Asia, Kemboja, China, negara, Denmark, Estonia, Eropah, Jerman, Laos, Latvia, Lithuania, Malaysia, Myanmar, Norway, Sweden, Thailand, Belanda, Vietnam
Menjadi pintar menyimpan jawatan ini untuk kemudian!

Satu tahun perjalanan, saat-saat terbaik.

Bulan ini saya melancong untuk bulan 12, seperti hari 365! Saya selalu berkata, saya akan pergi dan melihat berapa lama ia akan berlaku. Saya tidak mempunyai matlamat untuk bertahan lama. Saya hanya mahu melakukan perjalanan dan mahu mahu saya lakukan.

Ini adalah backpacktrip besar pertama saya dan saya boleh katakan ia bukan yang terakhir saya. Apabila saya berfikir tentang tahun lepas ia menjadi gila. Kadang saya tatal saya Facebook atau Instagram dan lihat semua kenangan itu! Kadang-kadang gambar yang buruk masih mempunyai kenangan hebat! Saya belajar banyak tentang diri saya, orang-orang di sekeliling saya dan dunia. Tiada siapa yang boleh mengambilnya daripada saya.

"Tidak semua orang yang bersiar-siar hilang."

Dalam blogpost ini saya ingin berkongsi beberapa saat tahun lepas. Dan berkongsi beberapa travelquotes yang saya lihat dalam perjalanan perjalanan saya.

Saya boleh ingat hari pertama saya seperti semalam. Kawan berkata saya selamat tinggal di Amsterdam dan saya terbang ke Beijing. Asrama pertama saya telah ditempah, selebihnya dibuka! Dari saat itu saya memulakan saya Akaun instagram untuk Gobackpackgo.

Di China, saya menjadi biasa dengan backpacking, asrama dan pelancong lain. Pergi ke kelab-kelab, taman alam semula jadi dan bersiar-siar. Masa terbaik di China adalah Mt Hua Shan dan Walking Plank!

Seterusnya saya terbang ke Thailand saya melihat banyak perkara di Bangkok dengan berjalan dan tersesat. Mengambil peta luar talian saya dan berjalan kaki ke asrama saya. Ia hebat. Jadi, awak lihat sebenar Bangkok. Makan makanan jalanan dan berjumpa dengan orang lain. Selepas Thailand saya mengembara bu minibus ke Kemboja. Di sempadan saya melihat penipuan besar pertama. Penipuan sempadan Poipet. Semasa saya berada di Kemboja saya melawat Angkor Wat dan merayakan natal Di Phnom Penh. Selepas Krismas saya pergi ke Koh Rong saya sepatutnya tinggal malam 3. Pada hari sepuluh, selepas hari jadi saya, malam tahun baru dan pesta bulan penuh saya meninggalkan pulau itu. Dan inilah sebabnya:

Di Koh Rong saya berjumpa dengan tiga lelaki hebat dari New Zealand. Saya memberitahu mereka rancangan saya Vietnam untuk membeli sebuah motosikal dan mereka juga akan melakukannya. Kami memandu dari Ho Chi Minh City (Saigon) sehingga ke Hanoi. Pengalaman hebat untuk melihat tempat di Vietnam dan berasa bebas sebagai burung!

"Pelancong tidak tahu di mana mereka berada, pelancong tidak tahu di mana mereka pergi."

Dari Hanoi kami pergi Halong Bay dan Sapa. Kami mengambil jam bus lokal 17 yang gila dari Sapa ke Laos. Di mana kami dijatuhkan di sebuah kampung kecil. Dari kampung itu, kami membuatnya lebih awal untuk mendapatkannya showboat ke Muang Ngoy dan keesokan harinya ke Nong Khiaw. Untuk masuk ke Luang Prabang, kami membuat perlumbaan. Saya dan dua gadis Jerman menentang lelaki New Zealand. Mereka mengambil bas, kami hitchiked kepada Luang Prabang di Laos. Kami hilang tetapi mempunyai hari yang hebat! Dari Luang Prabang kami pergi ke Vang Vieng lagi kami pergi Tubing. Dan pada hari terakhir bersama dengan lelaki dari New Zealand kami mengambil balon udara panas di Vang Vieng.

Di Laos terdapat beberapa gelung motosikal. Saya buat Gelung motosikal Thakhek dan juga Gelung motosikal Pakse. Kedua-duanya cantik dan berbeza! Tetapi selepas gelung Pakse saya tahu di mana unicorns datang dari.

Dari gelung saya pergi ke pulau 4000. Di mana saya membuat keputusan untuk menguji penipuan. Don Det terkenal Penipuan dobi 4000 pulau. Setelah beberapa hari berehat, saya mengambil jam busur 34 dengan matlamat. Satu minggu Latihan Muay Thai di Chiang Mai. Ia hebat. Sulit tetapi dalam satu minggu saya merasakan saya menjadi semakin cepat dan lebih kuat.

Selepas minggu Muay Thai saya memutuskan untuk berehat seminggu, menikmati makanan jalan yang indah di Chiang Mai sebelum saya terbang ke sana Myanmar. Untuk terus aktif sedikit saya lakukan beberapa berbasikal gunung menuruni bukit dan juga bungeejump di Chiang Mai. Apa perasaan luar biasa itu. Tetapi berhadapan dengan ketakutan dan lompat! Pada senarai baldi saya kini melompat meter 200.

Selepas saya mengatur saya e-visa untuk Myanmar Saya mengambil pesawat dari Chiang Mai ke Mandalay. Apa yang indah dan negara yang indah adalah Myanmar. WAUW! Saya fikir matahari terbit dengan e-basikal di Bagan adalah pengalaman terbaik yang saya ada di Myanmar tetapi sukar untuk dipilih. Ia sangat berbeza dengan Thailand di mana saya baru datang!

Dari Yangon di Myanmar saya terbang ke Kuala Lumpur di Malaysia. Kota besar berpengaruh di barat. Saya keluar dan melihat perkara-perkara penting tetapi saya terpaksa kembali kemudian dan menyimpan sesuatu untuk kemudian. Saya membeli busticket ke Pulau Pinang. Sebuah pulau di pantai timur Malaysia. Saya tinggal di sini Georgetown yang terkenal dengan streetart dan jalanan.

Dari Pulau Pinang, saya mengambil bot ke pulau lain di pantai timur dengan namanya Langkawi, Kedah. Dari Langkawi saya pergi ke syurga dengan nama itu Kepulauan Perhentian. Saya jumpa Nemo dan snorkeled dengan jerung!

Dari Kepulauan Perhentian Saya mengambil bas balik ke Kuala Lumpur yang saya temui Bram. Seorang kawan dari Belanda. Saya membuat keputusan untuk mengupah Pangsapuri Airbnb di Kuala Lumpur. Hanya kerana satu perkara yang sangat baik. Kolam infiniti atas bumbung!

Dari Kuala Lumpur saya kembali ke Belanda. Salah satu pasangan saya perkahwinannya dan saya memutuskan untuk mengalahkan mereka. Hanya tiga orang yang tahu bahawa saya pulang ke rumah. Saya terkejut pertama kawan-kawan saya di Amsterdam, selepas itu ibu dan kakak saya, pasangan perkahwinan dan kawan-kawan saya. Tiket berharga tetapi reaksi mereka semuanya tidak ternilai!

Selepas perjumpaan pertama ini, saya mempunyai 5 bulan lagi untuk perkahwinan lain yang akan datang. Saya memutuskan untuk kitaran Eropah dan cuba untuk mencapai Greece melalui Scandinavia dan Eropah Timur. 10.000km dalam bulan 5 adalah rancangan. Selepas 3000km bersiar-siar, penangkapan liar dan berbasikal badan saya memberitahu saya untuk berjumpa doktor. Doktor dinasihatkan untuk berhenti. Adakah ia berbaloi? Lihat gambar di Instagram saya. Jika saya bimbang impian saya berhenti? Sudah tentu! Saya akan mengatakan YES setiap minit!

Selepas doktor memberitahu saya untuk berehat saya membuat rancangan. Bagaimana saya boleh berehat kaki saya dan melihat Eropah? Lurus selepas penerbangan dari Norway saya menghubungi rakan saya Peter. Satu minggu kemudian kami berada di a perjalanan jalan melalui Scandinavia and perjalanan jalan melalui Negara Baltik. Bagi saya kemuncak perjalanan jalan raya adalah Preikestolen di Norway.

Selepas kami pulang dari jalan sebulan, kami mengakhiri hujung minggu terakhir kami di Maastricht untuk meraikan pesta bujang Andre. Pengantin lelaki perkahwinan yang akan datang. Ia adalah hujung minggu yang mengagumkan dengan semua rakan-rakan kami. Selepas hujung minggu saya sedang mencari tiket ke Greece atau Sepanyol tetapi melihat tiket retour murah ke Thailand. Jadi saya memesan! Kehidupan lebih murah, cuaca lebih panas, mengapa tidak! Saya tinggal di Chiang Mai untuk bersenang-senang lagi, melakukan satu lagi minggu Muay Thai dan bersepah gunung itu beberapa kali untuk menguji kakiku!

Saya sangat bersyukur kerana saya dapat melakukan banyak perjalanan pada tahun ini. Apabila anda mempunyai impian di kepala anda dan anda mahu melakukannya. Lakukannya! Dapatkan inspirasi dari cerita dan foto saya? Lihat dan ikuti akaun Instagram saya di sini.

"Akhirnya kami hanya menyesali perubahan yang tidak kami ambil"

Simpan ini dalam fikiran!

"Semuanya baik-baik saja pada akhirnya, jika tidak semuanya betul bukanlah akhir."